Tuesday, November 13, 2007

Ok, so this is the first post on my Japanese blog in a LONG time. (すみません!) I've been so caught up with midterms and papers that blogging just slipped my mind. But since we're being made to sit in class and actually do this, it's all good.

最近とてもいそがしいですよ!Midtermsと作文がたくさんありました。時間がありませんでした。でも先週の金ようびにともだちといっしょにMonopolyをあそびました。

今日本語クラスでかんじをならいました。いいですね。かんじがだいすきです。;)

4 comments:

yukki said...

Monopolyはたのしいですか。わたしは、ゲームをぜんぜんしませんから、Monopolyがよくわかりません...。どんなゲームですか。

漢字は楽しいですか。いいですね〜。私も漢字が好きですよ。It makes reading materials easy to read!

jusdeananas said...
This comment has been removed by the author.
yukki said...

Monopolyのせつめい(explanation)をありがとうございます。おもしろいゲームですね。そのゲームでは、みんなDonald Trumpですね!

Anonymous said...

はじめまして。にほんご、じょうず!!
I'm Japanese. I'm also studying English. It's difficult to learn different language. The difference between English and Japanese is grammar. I sometimes confuse.


にほんご、じょうず!!でも、ちょっと、おしい!!
I'd say like this.

Monopolyをあそびました。→ Monopolyで、あそびました。or Monopolyをしました。
ともだちわbad loserです!→ ともだちは、bad loserです!

Good luck! ;)